
این مقاله برای صاحبان مشاغل کوچک است که می خواهند بدانند کارشناسان خرده فروشی انتظار دارند در سال 2021 چه روندهایی را ببینند.
با شروع سال جدید، خردهفروشان و کارآفرینانی که به دنبال افتتاح فروشگاههای خردهفروشی هستند، در نظر میگیرند که چگونه بهترین موقعیت کسبوکار کوچک خود را برای موفقیت در سال پیش رو داشته باشند. در حالی که پیشبینی کامل آینده غیرممکن است، در اینجا روندهای خردهفروشی وجود دارد که کارشناسان صنعت با آنها صحبت کردهایم انتظار داریم در سال 2021 شاهد آن باشیم. بهترین چایفروشی در ایران نیز کسبوکار آنلاین خود را در این دوره راهاندازی کرد!
تکنولوژی به تغییر خرده فروشی ادامه خواهد داد
بسته شدن گسترده فضاهای عمومی در سراسر کشور، از جمله فروشگاه های خرده فروشی، یکی از بهترین مکان ها برای خرید لوازم آرایشی است.
و صاحبان خردهفروشی غیرضروری را متعجب کرد که چگونه میتوانند کسبوکار خود را سرپا نگه دارند. در حالی که بسیاری از آنها توانستند با بودجه دولتی دوباره روی پای خود بایستند و با قوانین جدید سلامت و تندرستی سازگار شوند و تجارت خود را به صورت آنلاین ادامه دهند، بسیاری دیگر تعطیل شدند. در نتیجه، روشی که مردم امروز خرید می کنند، ممکن است دیگر هرگز شبیه به آن نباشد.
خرید آنلاین بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد
خرید کالاها و خدمات آنلاین چیز جدیدی نیست، اما همهگیری سرعتی را که صاحبان کسبوکار در آن فروشگاههای تجارت الکترونیک باز کردند و مصرفکنندگان به صورت آنلاین خرید میکردند، تسریع کرد. طبق مطالعهای که در اوایل سال جاری توسط کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD) و انجمن تجارت الکترونیک NetComm Suisse انجام شد، فروش آنلاین “بین 6 تا 10 درصد در بیشتر دستهبندیهای محصولات افزایش یافته است.”
موهیسا کیتویی، دبیر کل UNCTAD گفت: «همهگیری کووید-19 حرکت به سمت دنیای دیجیتالیتر را تسریع کرده است. تغییراتی که ما در حال حاضر ایجاد می کنیم، با شروع احیای اقتصاد جهانی، تأثیری ماندگار خواهد داشت.
اگرچه رشد در بسیاری از بخش ها وجود داشت، محققان هشدار دادند که هزینه به ازای هر خریدار “به طور قابل توجهی کاهش می یابد” زیرا خریداران “بیشتر بر محصولات اصلی تمرکز می کنند”. این مطالعه نشان میدهد که شرکتهایی که میتوانند بدون توجه به بخشهای مختلف به صورت آنلاین کار کنند، در سال 2021 میتوانند پیشرفت کنند. چه چای یا خرید لوازم آرایشی آنلاین.
یومی کاسترو، بنیانگذار و مدیر عامل Inveon گفت: شرکت هایی که تجارت الکترونیک را در مرکز استراتژی های تجاری خود قرار می دهند، برای دوران پس از کووید-19 آماده هستند. فرصت بزرگی برای صنایعی وجود دارد که هنوز بیشتر به خرید فیزیکی عادت دارند، مانند FMCG و داروسازی.

آینده تجارت الکترونیک کوچک در جهان
با رشد تجارت الکترونیک، فروشگاه های فیزیکی بازسازی خواهند شد
از آنجایی که خرید آنلاین همچنان یک نیروی محرکه است، مشاغل در هر اندازه ممکن است مجبور شوند نحوه کار فروشگاه های خود را تغییر دهند. در سالهای گذشته، ایده اکثر کسبوکارهای موفق این بود که از یک مکان شروع کنند و فروش آنلاین خود را قبل از افتتاح چندین شعبه در سراسر شهر افزایش دهند.
ملیسا گونزالس، استراتژیست خردهفروشی و مدیرعامل گروه Lionesque، معتقد است که برندها و خردهفروشان در سال جاری دید جامعتری نسبت به فروشگاههای فیزیکی خود خواهند داشت. او میگوید که این تمرکز، «رویکردی متنوعتر برای نحوه نمایندگی آنها در سطح ملی و جهانی» ایجاد میکند.
گونزالس گفت: «تخصیص سرمایه فرآیندی چند لایه خواهد بود که در آن مقاصد شاخص در مناطقی وجود خواهد داشت که شواهدی وجود دارد که حضور فیزیکی در فروشگاهها حیاتی است.» مکانهای معروف و نمادین با مکانهای کوچکتر و خاص مرتبط با یک علت خاص یا تلاش محلی تکمیل میشوند. شراکت با فروشگاههای بزرگ نیز با بازسازی ساختار و جایگاه خود بهعنوان بازارهای مشارکتی دوباره تصور میشود و تعهد عمیقتری به خردهفروشی در فروشگاهها وجود خواهد داشت.
کسب و کارهای کوچک باید به فکر ارتقای فناوری خود باشند
در حالی که برخی از آمریکایی ها می توانند در سال 2020 از خانه کار کنند، این گزینه برای خرده فروشانی که به ترافیک پیاده متکی هستند، نبود. با شروع عرضه واکسن، مایک مورینی، مدیر عامل WorkForce Software، معتقد است که شرکتها باید فناوریهای نوظهور را برای کمک به مدیریت کارگران در محل در نظر بگیرند.
او میگوید: «نیروی کار ساعتی قوانین حقوق، مقررات کاری، الزامات انطباق و نیازهای زمانبندی منحصربهفرد دارد. [در حالی که] من گفتم: «این بیماری همهگیر الزامات ایمنی جدید، در دسترس بودن کارکنان غیرقابل پیشبینی و تغییر مقررات را اضافه کرده است که کسبوکارها را مجبور میکند ابزارهای قدیمی خود را ارتقا دهند. «شرکت ها به فناوری نیاز دارند که بتواند نیازهای رو به رشد آنها را پشتیبانی کند و با کسب و کارشان رشد کند. همهگیری، پذیرش فناوریهای دیجیتال جدید را افزایش داده است که میتواند با افزایش کارایی و بهبود تجربه کارکنان، در هزینههای سازمانها صرفهجویی کند.»
تغییرات کسب و کار کوچک از زمان همه گیری:
- مجموع فروش آنلاین در سراسر جهان به طور چشمگیری رشد کرده است.
- بسیاری از شرکت ها کانال های آنلاینی را برای فروش محصولات خود باز کرده اند.
- بسیاری از کسب و کارهای آینده نگر در تلاش برای بهبود رضایت مشتری و تجربه محصول خود هستند.
- با انتقال جمعیت به حومه شهر، مشکلات زیادی برای خرده فروشان در شهرهای بزرگ ایجاد می شود.
- علاوه بر این، حدود 80 درصد از مشاغل کوچک با شروع همه گیری مجبور به تعطیلی شدند.
- اجاره فضاهای تجاری در شهرهای بزرگ کاهش یافته است.