
پیش از این در مقاله ای به گردش کار سیستم ad hoc پرداختیم و توضیح دادیم که چرا بهتر است اپلیکیشن با این روش در فروشگاه های iOS منتشر شود. در این مقاله به بررسی علل و نحوه رفع خطای نامعتبر می پردازیم.
خطای مهلک از کجا می آید؟
در سال 2020، اپل تغییرات گسترده ای در سیاست ها در حساب های توسعه دهنده خود ایجاد کرد. پس از این تغییرات، حساب ها از آن به بعد با دقت و حساسیت بیشتری بررسی می شوند.
مقررات جدید اپل عنوان نامناسب را برای بسیاری از UDID ها اعمال می کند. دلیل اصلی دریافت این خطا مشخص نیست و اپل هیچ توضیحی برای آن ارائه نکرده است، جالبتر اینکه هیچ شباهتی بین دستگاه هایی که این خطا را دریافت می کنند وجود ندارد. بنابراین می توان گفت که این یک خطای کاملا تصادفی است که هیچ کاربری نمی تواند از آن جلوگیری یا پیش بینی کند.
آنچه مشخص است این است که در صورت دریافت این خطا در هنگام خرید اشتراک Enardoni تا 30 روز نمی توانید سرویس را دریافت کنید و پس از آن نصب برنامه ها مشکلی ندارد.
دلیل قابل قبول
یکی از مواردی که می تواند احتمال دریافت این خطا را افزایش دهد این است که شما دستگاه خود را در چندین حساب مختلف ثبت کرده اید یا به طور معمول از سرویس هایی مانند Enardoni استفاده می کنید و هر کدام UDID شما را به طور جداگانه در حساب های مختلف ثبت می کنند و این عمل باعث می شود اپل برای افزایش حساسیت به شناسه دستگاه شما.
در صورت بروز خطای مرگبار چه باید کرد؟
پس از دریافت این خطا، لغو اشتراک نه تنها کمکی به شما نمی کند، بلکه زمان انتظار شما را افزایش می دهد.
از آنجایی که فرآیند فعال سازی حساب فقط توسط اپل انجام می شود، پس از دریافت پیام عدم واجد شرایط بودن باید منتظر باشید تا اپل حساب شما را به حالت عادی بازگرداند.