
طراحی سایت فروشگاهی تهران، وب سایت و CMS فوری ایران اینها برخی از نکاتی است که امروز به آنها خواهیم پرداخت.
طراحی سایت فروشگاهی تهران
آیا تا به حال در یک وب سایت بوده اید و تجربه بدی داشته اید؟
شاید استفاده از پیمایش دشوار باشد یا در دستگاهی که استفاده می کنید به درستی رندر نمی شود. حتی ممکن است قدیمی به نظر برسد یا خطاهای بارگذاری گرافیکی داشته باشد. اگر شما هم مانند اکثر مصرف کنندگان هستید، احتمالاً این تجربه کاربری بر نظر کلی شما در مورد شرکت تأثیر گذاشته است. در واقع، حتی ممکن است رقیبی را انتخاب کرده باشید که وب سایت حرفه ای تری داشته باشد.
به عنوان یک تجارت، مهم است که این نوع تجربه را در ذهن داشته باشید. چرا؟ موفقیت شما در بازاریابی دیجیتال به حضور وب سایت شما بستگی دارد و برخی اشتباهات واقعاً می توانند به اعتبار کلی شما به عنوان یک شرکت با کیفیت آسیب بزنند.
وب سایت کاربر پسند چیست؟
وبسایت کاربرپسند صفحهای است که حرفهای به نظر میرسد و برای هر کسی که از وبسایت شما بازدید میکند آسان است – از جمله کسانی که نیازهای دسترسی خاصی دارند. ایده ای که در پس این فرآیند وجود دارد، قابلیت استفاده نامیده می شود، که اساساً به این معنی است که استفاده از وب سایت آسان است و اطلاعات مناسب را تا حد امکان به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. این اغلب چیزی است که لحن را برای تمام ارتباطات آینده با مخاطبان هدف شما تعیین می کند، و اگر تجربه مثبت نباشد، به راحتی می تواند آنها را به سمت دیگری بفرستد.
ویژگی اصلی یک وب سایت کاربرپسند چیست؟
آیا این ضرب المثل قدیمی را شنیده اید که محتوا در بازاریابی دیجیتال پادشاه است؟ خوب، در حمایت از آن، قابلیت استفاده ملکه است. از این گذشته، اگر بازدیدکنندگان سایت شما نتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند، نمی توانند با پیام شما ارتباط برقرار کنند.
برای اینکه به شما ایده بدهیم در هنگام تعیین کاربرپسند بودن وب سایت خود به دنبال چه حوزه هایی باشید، در اینجا چند ویژگی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

طراحی سایت فروشگاهی در تهران
سایت فوری
ناوبری کارآمد
یکی از مهم ترین ویژگی های یک وب سایت کاربر پسند، ناوبری کارآمد است. هر ساختاری که انتخاب می کنید، مهم است که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا به روشی سریع و کارآمد به جایی که می خواهند برسند.
سازگاری با موبایل
این روزها، احتمال دسترسی شخصی به وب سایت شما از طریق تلفن هوشمند یا تبلت بسیار بیشتر از لپ تاپ است. بنابراین، تمام جنبه های صفحه شما باید به طور خودکار با طیف گسترده ای از اندازه های صفحه نمایش سازگار شود.
اشکال ساده
هنگام جمع آوری اطلاعات از بازدیدکنندگان وب سایت، از فرم های ساده ای استفاده کنید که به راحتی قابل درک و تکمیل باشد. در حالی که استفاده از فرم کپچا خوب است، پر کردن آن را خیلی سخت یا ناسازگار با دستگاه های مختلف نکنید.
معماری محتوایی که به راحتی قابل مشاهده است
دلیل اصلی بازدید شخصی از وب سایت شما این است که در مورد یک موضوع بیشتر بدانید، درست است؟ به همین دلیل است که داشتن یک معماری محتوایی که به راحتی قابل مشاهده است بسیار مهم است.
هنگامی که شخصی بتواند اطلاعات مرتبط را به سرعت و کارآمد پیدا کند، احتمال اینکه برای مدت طولانی تری در یک وب سایت بماند بسیار بیشتر است.
اطلاعات تماس را برای اقدام پاک کنید
وبسایتهای کاربرپسند دعوت به عمل واضحی دارند. هنگامی که بازدیدکنندگان شما می توانند به وضوح مراحل بعدی را شناسایی کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که آنها را انجام دهند. برای مثال، دکمهای که به فرم تماس برای رزرو قرار یا شماره تلفنی برای تماس پیوند میدهد.
شارژ سریع
بازدیدکنندگان وب سایت شما نمی خواهند برای همیشه منتظر بارگذاری صفحه شما بمانند.
زمان بارگذاری سریع نه تنها برای تجربه کاربر حیاتی است، بلکه تأثیر زیادی بر سئو دارد.
اگر متوجه شدید که برنامه شما عقب مانده است، ممکن است از یک برنامه نویس اختصاصی بخواهید که کد شما را بررسی کند تا مناطقی را برای بهبود پیدا کند، مانند تصاویری که خیلی بزرگ هستند یا کد پس زمینه ای که رندر را خراب می کند.
مشکل همچنین می تواند مربوط به میزبان وب شما باشد – به این معنی که می توانید بسته هاست بهتری را انتخاب کنید تا در نهایت زمان بارگذاری سایت خود را برطرف کنید.

سایت فوری
CMS ایران
بنابراین چگونه می توانید یک وب سایت کاربر پسند ایجاد کنید؟
CMS ایران این کار را با در نظر گرفتن عناصری که به آن اشاره کردیم انجام می دهد.
1. طراحی وب سایتی را انتخاب کنید که کاربر را در اولویت قرار دهد
طراحی وب سایت برای تیم شما ساده ترین راه نیست. در عوض، شما باید سبکی را انتخاب کنید که کاربر و نیازهای او را در اولویت قرار دهد. وقتی به این دیدگاه به عنوان هدف نهایی تغییر میکنید، شناسایی مناطقی که ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد یا تجربه کلی کاربر بهترین نیست را آسانتر میکند.
2. از زبان و لحن قابل دسترس استفاده کنید
نکته دیگر این است که از زبان و لحن قابل دسترسی برای مخاطبان هدف خود استفاده کنید. این یعنی چی؟ اگر مشتریان شما عمدتاً به زبانی غیر از انگلیسی صحبت می کنند، بهتر است نسخه ای از وب سایت خود را به آن گویش ارائه دهید. علاوه بر این، حفظ نگرشها یا لحنهای فرهنگی خاص در سخنرانیتان نیز مهم است.
3. رنگ را با دقت انتخاب کنید
روانشناسی پشت انتخاب رنگ مسئله بزرگی است. تقریباً از بدو تولد، مغز انسان آموزش دیده تا رنگهای خاصی را با ویژگیهای خاصی مرتبط کند. برای مثال رنگ قرمز با خشم و سبز با پول همراه است. هنگام طراحی یک وب سایت کاربرپسند، ترکیب رنگی را انتخاب کنید که ارزش های برند شما را منعکس کند.
4. بیش از حد آن را پیچیده نکنید
خبر خوب در مورد UX این است که وب سایت ها نباید پیچیده باشند تا بین بازدیدکنندگان طنین انداز شوند. حتی صفحات ساده با اطلاعاتی که به راحتی قابل یافتن هستند نیز کافی هستند تا شما را به عنوان یک رهبر قرار دهند و به مخاطبان هدف شما اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند ارائه دهند.
5. از پردازش داده ها استفاده کنید
این روزها هیچ کس نمی خواهد پاراگراف ها و دیوارهای طولانی متن را بخواند. در عوض، از تقسیم داده ها به عنوان راهی برای جداسازی بصری بخش های داده در وب سایت خود استفاده کنید. به مثال نیاز دارید؟ ما این مقاله را به چندین زیرعنوان مختلف تقسیم کردهایم تا خواندن را برای چشم راحتتر کنیم.
6. فرم های آنلاین را کارآمد کنید
کارایی فرم های آنلاین شما برای کاربرپسند بودن وب سایت شما مهم است. به هر حال، اگر کسی برای پر کردن آن وقت بگذارد، احتمالاً باید به موقع پیگیری کند. مطمئن شوید که فرمهای شما برای سهولت استفاده به درستی کار میکنند و به اندازه کافی آسان برای ارسال به شخص مناسب برای پردازش درخواست هستند – چه یک دانلودکننده خودکار، یک نماینده خدمات مشتری، یکی از اعضای تیم فروش یا شخص دیگری .
7. چیدمان سایت خود را بهبود بخشید
اگر وب سایت شما قدیمی است یا سال هاست آن را به روز نکرده اید، اولین قدم برای ایجاد یک وب سایت کاربرپسند، بهبود طراحی کلی است. این به معنای گذراندن و شناسایی مناطقی است که فناوریهای جدید و/یا نگرش به معماری وبسایت از زمان راهاندازی اولیه شما تغییر کرده است. همچنین می توانید از طریق نظرسنجی از مشتریان فعلی خود بپرسید که چه بخش هایی از صفحه شما را به عنوان محدودیت برای تجربه بهتر می بینند.
8. مسیریابی خود را ساده کنید
داشتن وب سایتی که به راحتی قابل پیمایش باشد برای تجربه کاربر بسیار مهم است. مطمئن شوید که ناوبری خود را به گونه ای منطقی کنید که برای اینکه مردم معمولاً اطلاعات یک وب سایت را جستجو یا دنبال می کنند، منطقی باشد.
10. به روانشناسی فکر کنید
در نهایت، هنگام ایجاد یک وب سایت کاربر پسند، حتما روانشناسی اولیه را در نظر داشته باشید. عناصر خاصی وجود دارد که اکثر مردم هنگام بازدید از یک صفحه به آن عادت دارند. اگر مطمئن نیستید که با این کار از کجا شروع کنید، به صفحات مورد علاقه خود یا حتی سایت های رقیب نگاه کنید تا ببینید چگونه از معماری اولیه سایت استفاده کرده اند.

وب سایت کاربر پسند
اگر به این موارد علاقه دارید به سایت CMS-IRAN.COM مراجعه کنید.