منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • چگونه مشکلات شبکه سلولی را در اپل واچ به طور کامل برطرف کنیم

چگونه مشکلات شبکه سلولی را در اپل واچ به طور کامل برطرف کنیم

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
چگونه مشکلات شبکه سلولی را در اپل واچ به طور کامل برطرف کنیم

بدیهی است که اپل واچ سلولی می تواند به تنهایی کار کند و بسیاری از عملکردهای آیفون را به تنهایی انجام دهد. پخش و ارسال پیام، گوش دادن به موسیقی و برقراری تماس تلفنی از جمله کارهایی است که اپل واچ می تواند انجام دهد. البته این اقدامات ضروری است اپل واچ سلولار یا همون دیتای موبایل. برای آشنایی با ویژگی های اپل واچ بدون نیاز به آیفون می توانید روی لینک کلیک کنید.

اگر اتصال سلولی دستگاه شما دائما در حال اتصال و قطع شدن است یا به درستی کار نمی کند، در ادامه این مقاله از Enarmag با 10 راه حل این مشکل آشنا خواهید شد.

روش‌هایی برای عیب‌یابی مشکلات شبکه تلفن همراه در اپل واچ

  1. پشتیبانی تلفن همراه اپل واچ را بررسی کنید

در گام اول باید به این نکته توجه کنید که سرویس Apple Watch Cellular در همه کشورهای جهان در دسترس نیست. این به این دلیل است که اپل واچ از باندهای LTE و UMTS در سراسر جهان پشتیبانی می کند. همچنین بسته به موقعیت جغرافیایی، دو مدل جداگانه Apple Watch Cellular به فروش می رسد، بنابراین باید بررسی کنید که آیا اپل واچ شما از این سرویس پشتیبانی می کند یا خیر.

در مرحله بعد باید توجه داشته باشید که آیا شما سرویس تلفن همراه آیا آن را برای Apple Watch خود فعال کرده اید یا خیر. اگر این کار را نکرده اید، ابتدا مطمئن شوید که اتصال شبکه سلولی خوبی در آیفون خود دارید و سپس شبکه تلفن همراه را در اپل واچ خود راه اندازی و فعال کنید.

  1. بررسی کنید که آیا اتصال سلولی در Apple Watch فعال است یا خیر

گاهی اوقات پیش می آید که ساده ترین راه حل ها را نادیده گرفته اید. در اینجا نیز فعال نشدن اتصال سلولی در ساعت می تواند دلیل عدم اتصال به اینترنت باشد. در زیر مراحل اتصال اپل واچ به شبکه تلفن همراه آورده شده است:

تلفن همراه را در اپل واچ فعال کنید
تلفن همراه را در اپل واچ فعال کنید
  • وای فای و بلوتوث خود را غیرفعال کنید تا بتوانید اپل واچ خود را از آیفون خود جدا کنید.
  • برای اجرا مرکز کنترلروی اپل واچ خود به سمت بالا بکشید.
  • بررسی کنید که آیا شبکه تلفن همراه فعال است یا خیر.
  • روی نماد سلولی کلیک.
  • در صفحه بعدی گزینه سلولار را روشن کنید.
شبکه تلفن همراه اپل واچ را روشن کنید
شبکه تلفن همراه اپل واچ را روشن کنید

نکته: اگر Apple Watch Cellular فعال باشد، گزینه مربوطه به رنگ سبز قابل مشاهده است و نقاط سبز نشان دهنده قدرت سیگنال اینترنت است.

همچنین توجه داشته باشید که اگر اپل واچ از طریق Wi-Fi یا بلوتوث به شبکه تلفن همراه متصل باشد، نماد مربوطه به رنگ سفید ظاهر می شود.

  1. حالت هواپیما را روشن و خاموش کنید

زمانی که در آیفون خود با مشکل اتصال به شبکه مواجه می شویم، معمولاً حالت هواپیما را روشن کرده و پس از مدت کوتاهی دوباره آن را خاموش می کنیم. در واقع این عمل به جای راه اندازی مجدد دستگاه که به زمان بیشتری نیاز دارد، به رفرش گوشی کمک می کند. همچنین می توانید این کار را برای رفع مشکل Apple Watch Cellular خود انجام دهید.

  • برای اجرا مرکز کنترل در Apple Watch خود، انگشت خود را به سمت بالا بکشید. (بالا کشیدن)
  • گزینه سطح آن را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. گزینه نارنجی می شود.
  • 20-30 ثانیه صبر کنید و دوباره آن را غیرفعال کنید.
حالت هواپیما را روشن و خاموش کنید
حالت هواپیما را روشن و خاموش کنید
  1. اپل واچ خود را مجددا راه اندازی کنید

اگر فعال و غیرفعال کردن حالت هواپیما مشکل اپل واچ شما را حل نکرد، باید آن را مجددا راه اندازی کنید. ظاهرا معمولا با دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنیدشما از شر تمام مشکلات موجود خلاص خواهید شد، بنابراین می توانید از این روش در اینجا نیز استفاده کنید.

  1. سیستم عامل ساعت دستگاه را به روز کنید

بسیاری از نسخه‌های WatchOS و نرم‌افزار کاملاً بدون اشکال نیستند، به این معنی که نسخه فعلی اپل واچ شما می‌تواند دارای اشکالات بی‌شماری باشد. بدیهی است که اپل با به روز رسانی و نسخه های به روز شده از طریق OTAاشتباهات را خودش تصحیح می کند. بنابراین، با به‌روزرسانی اپل واچ خود به آخرین نسخه WatchOS موجود، می‌توانید مشکلات مربوط به Apple Watch Cellular را برطرف کنید.

  1. بررسی به روز رسانی تنظیمات مخابراتی دستگاه

لازم به ذکر است تنظیمات اپراتور این یکی از مواردی است که کمک زیادی به اتصال آیفون شما به شبکه تلفن همراه می کند. شرکت مخابراتی شما معمولاً تنظیمات این بخش را مرتباً به‌روزرسانی می‌کند تا این سرویس را بهبود ببخشد. برای استفاده از این ویژگی ها، باید اپراتور تلفن همراه خود را به آخرین تنظیمات به روز کنید.

  1. طرح سلول را حذف و دوباره ایجاد کنید

گام دیگر برای رفع مشکل اینترنت اپل واچ، تعمیر اپل واچ سلولار مربوطه است. دلیل انجام این کار این است که ساعت شما ممکن است در آخرین فعال سازی سلول با خطاهایی مواجه شده باشد. در این موارد، تعمیر سریع به رفع مشکلات کمک می کند. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  • در آیفون شما، برنامه برای تماشا راه اندازی
  • بر سلولی دست زدن به
  • در این مرحله، در کنار نام اپراتور خود، روی نماد من روی (اطلاعات) کلیک کنید.
  • گزینه طرح نام شرکت مخابراتی را حذف کنید انتخاب کنید.
  • با کلیک مجدد طرح نام شرکت مخابراتی را حذف کنیدانتخاب خود را تایید کنید
طرح سلول را حذف و دوباره ایجاد کنید
طرح سلول را حذف و دوباره ایجاد کنید

بعد از اینکه اتصال شبکه تلفن همراه خود را حذف کردید، باید آن را راه‌اندازی و دوباره راه‌اندازی کنید.

  1. برنامه های خاص را مرور کنید

در بسیاری از موارد، عدم دریافت اعلان از برنامه ها به دلیل مشکلات موجود در خود برنامه ها است. بنابراین، باید خود برنامه را به آخرین نسخه موجود به روز کنید یا آن را از ابتدا و به روش صحیح دوباره نصب کنید.

فرآیند حذف برنامه و نصب مجدد آن از طریق اپ استور و همچنین به روز رسانی آن به آخرین نسخه بسیار ساده است که باید با رعایت دستورالعمل های موجود این کار را انجام دهید.

  1. تنظیمات شبکه آیفون را بازنشانی کنید

هنگام رفع عیوب دستگاه، تنظیم مجدد دستگاه معمولا آخرین راه حل است. خوشبختانه اپل واچ در اینجا نیازی به ریست ندارد و تنها با ریست کردن تنظیمات شبکه تلفن همراه می توان مشکلات مربوط به اپل واچ سلولار را برطرف کرد.

نکته: بازنشانی دستگاه تمام اطلاعات مربوط به تنظیمات تلفن همراه، شبکه‌های Wi-Fi و گذرواژه‌های ذخیره‌شده و همچنین تنظیمات VPN و APN را پاک می‌کند، بنابراین باید قبل از تنظیم مجدد، آنها را در مکانی امن ذخیره کنید.

نحوه تنظیم مجدد تنظیمات شبکه آیفون به شرح زیر است:

  • در آیفون شما تنظیمات راه اندازی
  • بر عمومی دست زدن به
  • گزینه انتقال یا بازنشانی پیدا کنید و روی آن حرکت کنید.
  • در صفحه بعد، در بازنشانی کنید کلیک.
  • گزینه تنظیمات شبکه را به تنظیمات اولیه برگردانید را انتخاب کنید سپس رمز عبور خود را وارد کنید و کار با موفقیت انجام شد.
تنظیمات شبکه آیفون را بازنشانی کنید
تنظیمات شبکه آیفون را بازنشانی کنید
  1. با پشتیبانی اپل تماس بگیرید

با انجام مراحل فوق و به روز رسانی نسخه های نرم افزار، مطمئناً مشکل تلفن همراه اپل واچ شما حل خواهد شد. اما اگر این مشکل ادامه داشت، باید با پشتیبانی اپل تماس بگیرید.

اگر مشکل سخت افزاری دستگاه شما باعث بروز خطای اپل واچ سلولی شده باشد، اپل واچ های تحت AppleCare تحت پوشش خدمات گارانتی اپل قرار می گیرند، در غیر این صورت می توانید با پرداخت هزینه ای ناچیز، مشکلات سلولی دستگاه خود را برطرف کنید.